sunnuntai 19. elokuuta 2007

17.-19.8.2007

Kävimme etelässä, Kangasniemellä ja Heinolassa. Matkaan lähdimme perjantai-iltapäivänä. Perillä Kangasniemellä olimme myöhään illalla. Lauantaina aamusta kävimme emännän kanssa kävelylenkillä, ennen kuin muut heräsivät. Saimme kimppuumme hirvikärpäsiä: emäntä neljä ja minä ainakin kaksi.

Leikin koko päivän pallolla, jota hain ja heittelin pihalla ja rantavedessä. Emäntä tosin keskeytti leikkini turkin hoitorääkin ajaksi. Yritin pistää parhaani mukaan vastaan varsinkin kampaamista: potkin, murisin, huusin ja yritin käyttää hampaita, mutten purrakseni emäntää vaan niitä hoitovälineitä. Kun emäntä oli mielestään saanut homman hoidettua voitokseen, hän päästi minut irti vähäksi aikaa ja antoi jälleen leikkiä hetken. Sitten hän leikkasi kynteni, mutta sitä hommaa en jaksanut vastustaa. Eli siis sain olla irti lähes koko päivän. Olin ainoastaan kiinni, kun isäntäväen piti käydä sisällä ja kiinnioloa protestoin huutamalla ja kiljumalla niin, että naapurimökin asukkaat luulivat minulla olevan jokin suurempikin hätä. Wilman kanssa saatiin moikata, muttei leikkiä, kun kokoeromme on kuulema liian suuri.

Pallon perässä pihalla.
Pallon perässä vedessä.
Illalla pakkasimme tavaramme ja jatkoimme matkaa Heinolaan. Ensin menimme yöpymispaikkaamme, jossa oli liian pieni hissi minun kokoiselle koiralle, joten menimemme 4. kerrokseen portaita, joita pitkin olin menossa alun perinkin. Sen jälkeen kävimme leikkimässä Asta-neidin kanssa. Noin pari tuntia me Astan kanssa juoksimme ja painimme. Kyllä mulle uni maittoi, kun palasimme yöpymispaikkaamme. Siellä oli iso parveke, mutta mielummin nukuin sisällä avoimen parvekkeen oven edessä.

Kilpajuoksua Astan kanssa.
Asta selätti Nallen.
Sunnuntaiaamuna syönnin jälkeen lirautin osan aamupissasta parvekkeen kaiteeseen. No isäntä käytti minua lenkillä vähän sen jälkeen herättyään. Kävimme rannassa ja siellä oli kaloja, joita yritin pyydystää. Ne olivat liian syvällä, etten edes tassulla ylettynyt niihin. Takaisin tultuamme hengähdin hetken ennen kuin jälleen lähdimme liikenteeseen. Ajoimme paikkaan, jossa oli paljon koiria: olimme taas vaihteeksi näyttelyyn menossa. Ensin kiertelimme isännän kanssa metsikössä siinä näyttelypaikan lähellä. Sen jälkeen minulle sovitettiin kuormanvetovaljaita, jotka emäntä osti minulle kuulema renkaan vetoa varten. Saa nähdä miten kammottavat ne on käyttää. Muutama koira murisi mulle ja minä murisin takaisin kielloista huolimatta.

Näyttelyssä.
Näyttelyn jälkeen palasimme yöpymispaikkaamme, jonne oli tullut myös Wilma. Minä jouduin olemaan oven takana parvekkeella, josta kuulin Wilman leikkivän siilivinkulelullani. Olin niin väsynyt, että en jaksanut kauan kuunnella oven takana vaan kävin nukkumaan. Hetken päästä pakkasimme tavaramme autoon ja kävin vielä hetken leikkimässä Astan kanssa. Kotimatkalla en malttanut nukkua vaan halusin nähdä kaikki mutkat, hidastuksen syyt ja kääntymiset. Pysähdyimme välillä ja yhdellä pysähdyksellä sain ruokaa sekä isäntäväki kävi samalla syömässä. Jossain vaiheessa isäntä ja emäntä vaihtoivat paikkaa keskenään. Kotona oltiin noin kello yksi yöllä.

Tanssia ála lammasvahti ja "susi".
Kotimatkalla.
Nalle on nyt maanantaina (20.8.) tosi väsynyt tapahtumarikkaan viikonlopun jälkeen. Näyttelyarvostelu, joka on luettavissa näyttelytulokset-sivulla, oli minusta ihan hyvä. Nallen käytös oli sitten vähemmän hyvää: toisille muristiin vastaan ja kivesten kokeilu oli "inhottavaa" ja piti istuutua. Toivottavasti tuo on vain väliaikaista... Ehkä käymme muutamassa mätsärissä vielä harjoittelemassa. Tänään ja ehkä huomennakin Nalle viettää lepopäivää ja nukkuu univelkaansa. Utelias kun on, niin ei malttanut nukkua autossa. Kaiken kaikkiaan oli kiva viikonloppu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti